Pogledajte Dariju Auguštan u ArtCaffeu uoči nastupa u “Cosi Fan Tutte” u zagrebačkom HNK-u
Darija Auguštan, jedna od najtraženijih mladih lirskih soprana i operna prvakinja u HNK-u Zagreb. U ArtCaffeu nam je pričala o svom odrastanju, učenju violine, izvrsnom sluhu koji ju je odmah obilježio, o zborskom pjevanju i koliko je ono utjecalo na nju. Govorila nam je i o raznim nestašlucima, glazbenoj karijeri te o tome kako pianissimo može obilježiti pjevače. Otkrila je i kako ju je Beyoncé uvela u svijet klasične glazbe, što je čeka u budućnosti i hoćemo li je gledati u Metropolitanu. ArtCaffe uvijek donosi više!
Pogledajte emisiju na našem Youtube kanalu i kliknite Subscribe:
Darija nam je pričala i o tome kako se upisala na Muzičku akademiju, o tremi koja ju je sputavala, o tome kako je nastupala na cesti, prodavala u butiku i radila razne poslove dok se pripremala za studij. Kako se osjećala kad ju je nazvala buduća profesorica i kad je doznala da je ipak primljena na Akademiju.
O Dariji Auguštan
Darija Auguštan jedna je od najtraženijih mladih glazbenica. Diplomirala je solo pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Snježane Bujanović – Stanislav. Pjevačko obrazovanje započela je u GŠ Pavla Markovca u Zagrebu u klasi prof. Nataše Šurine. Njezin lirski sopran karakterizira jako lijepa boja, tehnička izvrsnost, sonornost te je iznimno ugodan za slušatelja. Bez obzira na njezine godine, iza nje je već pozamašan niz glavnih uloga u operama i operetama. Jednako je uspješna kao operna i kao koncertna umjetnica. Bila je članica opernog studija “Giorgio Surian” u HNK-u Ivana pl. Zajca u Rijeci. Stipendistica je istaknute umjetnice Mirjane Bohanec Vidović. Nakon niza zapaženih nastupa u produkcijama Muzičke akademije, 2019. debitirala je u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu u ulozi Prve dame u Čarobnoj fruli W. A. Mozarta te u kazalištu Komedija u naslovnoj ulozi u opereti Grofica Marica E. Kálmána. Godine 2020. debitira u HNK-u Ivana pl. Zajca ulogom Micaele u Carmen G. Bizeta te time započinje suradnju s tim kazalištem u kojem ostvaruje niz uspješnih uloga i koncerata. Bilježi nastupe sa Zagrebačkom filharmonijom, Simfonijskim orkestrom HRT-a i Zborom HRT-a. Često izvodi djela hrvatskih autora, od kojih ističe Hrvatsku misu B. Papandopula s kojom je nastupila na gotovo svim hrvatskim glazbenim festivalima te snimila nosač zvuka za HRT. Često izvodi i sakralna djela: Hrvatska misa B. Papandopula, Stabat Mater G. B. Pergolesija, Johannes-Passion i Markus-Passion J. S. Bacha, Requiem i Velika c-mol misa W. A. Mozarta, Magnificat i Salve Regina Z. Novačića. Uz to, redovno održava solističke recitale uz pijaniste kao što su Dora Iveković, Viktor Čižić, Danijel Gašparović i Filip Fak. Također, ističe suradnje s glazbenim imenima kao što su Tomislav Fačini, Marcello Mottadelli, Valentin Egel, Ivo Lipanović, Giampaolo Bisanti, Placido Domingo, Vittorio Grigolo i dr. Dobitnica je mnogobrojnih priznanja te nagrada na državnim i međunarodnim natjecanjima, od kojih ističe Nagradu hrvatskog glumišta, Nagradu “Ivo Vuljević”, Nagradu “Sarah Bernhardt”, Nagradu Mladi glazbenik 2021. godine, natjecanje “Zinka Milanov”, “Stanislaw Moniuszko”, “Tomas Kuti”, “Mikulaš Trnavsky”, “Mario Orlandoni”, “Tullio Serafin”, “Papandopulo” itd. Godine 2021. debitirala je u Italiji u povijesnom Teatru Olimpicu u Vicenzi ulogom Sifara u operi W. A. Mozarta Mitridate, re di Ponto te ostvaruje inozemnu karijeru nastupajući u Italiji, Austriji, Slovačkoj, Poljskoj, Estoniji i dr. Od 2022. godine članica je solističkog opernog ansambla HNK u Zagrebu.
Autorica: Žana Begić
Fotografije: Ivan Mihaljević/Unimedia/Opis film